שוקלים לצרף כלב למשפחה? להלן מדריך אשר יסייע לכם לבחור בכלב הנכון בעבורכם ובעבור בני המשפחה

בבואכם לצרף כלב למשפחה שלכם, הגודל כן קובע. בעוד שחלקכם עשויים להניח שגזעים קטנים הם פחות אנרגטיים או פחות מתאימים, הרי שגזעים קטנים רבים למעשה מתאימים לחללים קטנים. לגזעים הידידותיים לדירה הללו יש לרוב צורכי פעילות גופנית נמוכים יותר והם מסתגלים היטב לחיים בתוך הבית.

דוגמה אחת לגזע ידידותי לדירה הוא הבולדוג הצרפתי. עם גודלם הקטן והתנהגותם הרגועה, הבולדוגים הצרפתיים ידועים ביכולת ההסתגלות שלהם למגורים בדירה. הם אינם אנרגטיים יתר על המידה ומסתפקים בהליכות קצרות ובמשחק בתוך הבית. האופי הידידותי והנביחות המינימליות שלהם גם הופכים אותם לשכנים נהדרים.

גזע נוסף ידידותי לדירה הוא הקאבלייר קינג צ'ארלס ספנייל. הכלבים הקטנים הללו ידועים בכושר הסתגלותם ובאהבתם להיות עם בעליהם. הם אינם כלבים בעלי אנרגיה גבוהה ומסתפקים בפעילות גופנית מתונה, מה שהופך אותם למושלמים למגורים בדירה. בנוסף, הם ידועים באופיים הידידותי והעדין, מה שהופך אותם לנהדרים עבור משפחות עם ילדים.

השיצו (שי טסו) הוא עוד גזע קטן שמתאים היטב למגורים בדירה. ידועים באישיות הידידותית והיוצאת שלהם, כלבי שיצו הם בני לוויה נהדרים הן ליחידים והן למשפחות. יש להם דרישת פעילות גופנית נמוכה והם מסתפקים במשחק בתוך הבית והליכות קצרות. הגודל הקטן שלהם גם הופך אותם קלים לטיפול בחללים קטנים.
 

גזעים גדולים לגידול בתוך משק בית 

 
מבין סוגי כלבים לבית יש גזעים גדולים שיכולים להיות תוספת נפלאה למשפחות, המציעים לא רק גודל אלא גם נאמנות, הגנה ואהבה אינסופית. לכלבים מלכותיים אלו יש דרך מיוחדת לכבוש את ליבנו ולהפוך לחלק בלתי נפרד מהמשפחה.

זן גדול אחד פופולרי לבתי מגורים הוא לברדור רטריבר. ידועים באופיים הידידותי, ומצויינים עם ילדים. לעתים קרובות מכונים "ענקים עדינים". הם חברותיים מאוד, מה שהופך אותם לבני בית נהדרים עבור ילדים ומבוגרים כאחד. ניתן לאלף אותם והם נוחים מאוד לחינוך והקניית הרגלים.

גזע גדול נוסף המתאים לבתי משפחה הוא הגולדן רטריבר. כלבים אלו ידועים במזג הידידותי והסבלני שלהם, מה שהופך אותם אידיאליים עם ילדים. הם אינטליגנטים מאוד ולהוטים לרצות, ולכן הם קלים לאימון. גולדן רטריברים ידועים גם בנאמנותם ובמסירות שלהם.

הרועה הגרמני הוא גזע גדול נוסף שנבחר לרוב לבתי משפחה. רועים גרמניים, הידועים באינטליגנציה, בנאמנות ובאינסטינקטים המגנים שלהם, הם בני בית מצוינים עבור משפחות. הם בעלי יכולת אימון גבוהה ומצטיינים בפעילויות שונות כגון ציות, זריזות ואפילו עבודה טיפולית. האופי המגן שלהם הופך אותם גם לבחירה מצוינת עבור משפחות שמחפשות כלב שיכול לספק תחושת ביטחון נוספת.
 

כלבים פעילים: גזעים למשפחות שמבלות בחוץ

 
אם אתם משפחה שאוהבת לבלות בחוץ, אז גזע כלבים פעיל עשוי להיות ההתאמה המושלמת עבורכם. גזעים אנרגטיים והרפתקנים אלה פורחים בפעילות גופנית. הם תמיד מוכנים לטיול, ריצה או כל פעילות חיצונית אחרת ששומרת אותם פעילים ומעורבים.

זן פופולרי אחד למשפחות בעלות אורח חיים פעיל הוא הבורדר קולי. בורדר קולי, הידועים באינטליגנציה ובזריזות שלהם, מצטיינים בפעילויות חוץ שונות כגון אימוני זריזות, כדור כדור ספורט ואפילו רעיית צאן. יש להם אנרגיה בלתי מוגבלת ונדרש עבורם מגוון של גירויים פיזיים ונפשיים כדי לשמור אותם מאושרים ומרוצים.

גזע פעיל נוסף המתאים במקרה זה הוא הרועה האוסטרלי. כלבים אלו הם אנרגטיים מאוד ואוהבים להיות מעורבים בכל פעילות חיצונית שתכננתם. הם ידועים באתלטיות שלהם, מה שהופך אותם לפרטנרים נהדרים  לטיולים משפחתיים, ריצה ואפילו ספורט ימי. רועים אוסטרליים הם גם אינטליגנטיים וניתנים לאילוף, מה שהופך אותם למגוון פעילויות חוצות שונות.

האסקי הסיבירי הוא גזע נוסף המשגשג בסביבות חיצוניות. לכלבים אלה, שגודלו במקור למשיכת מזחלות, יש סיבולת מדהימה והם אוהבים לרוץ. הם מתפקדים מצויין באקלים קר יותר ונהנים מפעילויות כמו טיולים רגליים, תרמילאים ואפילו סקי. להאסקי סיבירי יש גם יצר הרפתקני חזק והם תמיד מוכנים לאתגרים חדשים.

אם אתם מחפשים גזע פעיל אבל קטן יותר, ג'ק ראסל טרייר עשוי להיות בחירה מצוינת. הכלבים הקטנים האלה מלאים באנרגיה ואוהבים לקחת חלק בפעילויות חוץ כגון טיולים רגליים, אימוני זריזות ואפילו צלילות. הם אינטליגנטיים ודורשים גירוי מנטלי יחד עם פעילות גופנית כדי להיות במיטבם.
 

גזעים גדולים לבתים קטנים

 
כאשר מדברים על סוגי כלבים הגדולים מתאימים למחייה בבתים קטנים הרי שרבים  מניחים שכלב גדול לא מתאים לבית עם מרחב קטן. תופתעו אולי לשמוע אבל ישנם כמה גזעי ענק עדינים שיכולים להתאים לחללי מחיה קטנים. גזעים אלו ידועים באופיים הרגוע והעדין, מה שהופך אותם לבני בית נהדרים למשפחות המתגוררות בבתים קטנים.
 

  1. הדנים הגדולים:
    למרות גודלם העצום, הדנים הגדולים הם כלבים שמתאימים לבית, ובאופן מפתיע בייחוד לבתים קטנים. הם ידועים במזג העדין והידידותי שלהם, ולעתים קרובות הם מסתגלים היטב למגורים בדירה. לדנים הגדולים יש דרישות נמוכות לפעילות גופנית, והם מסתפקים בהליכות יומיות ובזמני משחק בחלל קטן.

  2. גרייהאונד:
    ידועים במהירות המדהימה שלהם, גרייהאונדים עשויים להיראות כמו כלבים בעלי אנרגיה גבוהה שצריכים הרבה מקום לשוטט. עם זאת, הם למעשה די עצלנים ומהווים חיות מחמד מצוינות בתוך דירות. כלבי גרייהאונד ידועים בתור "תפוחי אדמה ספה" ומסתפקים בפרצי פעילות גופנית קצרים, ואחריהם בשעות ארוכות של התרווחות.

  3. בולדוג אנגלי:
    בולדוג אנגלי הוא זן כלבים קומפקטיים אך חסון שיכולים להסתגל היטב לבתים קטנים. יש להם מזג רגוע ונינוח, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור משפחות המתגוררות בדירות לא גדולות. בולדוג אנגלי אינם פעילים יתר על המידה ומסתפקים בפעילות גופנית מתונה, כגון טיולים קצרים או משחק בתוך הבית.

    גזעי ענק אלה עשויים להפתיע אתכם עם יכולת ההסתגלות שלהם לחללי מגורים קטנים יותר. עם זאת, חשוב לזכור שלמרות שהם עשויים להתאים לבתים קטנים, הם עדיין דורשים פעילות גופנית קבועה וגירוי נפשי כדי להישאר מאושרים ובריאים. טיולים יומיומיים, זמני משחק ופעילויות שונות חיוניים לרווחתם.

 

האם גזעים קטנים הם האידיאליים ביותר?

 
כשזה מגיע למציאת הגזע המושלם, גזעים קטנים נחשבים לרוב כאידיאליים. הם ידועים באופי החיבה והמתלטף שלהם, מה שהופך אותם לחברים המושלמים להתכרבל. אבל האם גזעים קטנים הם אכן מתאימים כולם?

יתרון אחד של גזעים קטנים הוא הגודל שלהם, כמו גם היתרון של הניידות – מה שהופך אותם למעולים עבור מי שגרים בדירות עם שטח מוגבל. גזעים קטנים נוטים גם לדרישות פעילות גופנית נמוכות יותר בהשוואה לגזעים גדולים יותר, מה שהופך אותם לבחירה מתאימה לאנשים עם אורח חיים רגוע.

יתרון נוסף של גזעים קטנים הוא הנטייה שלהם ליצור קשרים חזקים עם בעליהם. לעתים קרובות הם נאמנים ומסורים, מחפשים תשומת לב וחיבה מתמדת. גזעים קטנים ידועים ברצונם להיות כלבי ברכיים, ז"א כאלו שמתכרבלים בשקיקה על ברכי בעליהם. זה יכול להיות מנחם ומרגיע להפליא, במיוחד עבור אלה שגרים לבד או מי שזקוקים לתמיכה רגשית.

יחד עם זאת, חשוב לציין שגזעים קטנים גם דורשים הסתגלות מתאימה מבחינה חברתית.  חלק מהגזעים הקטנים מגוננים מאוד, ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון בעת התאמת התנאים והקניית כישורי חיים חברתיים לכלב.  הם עדיין דורשים גירויים פיזיים ונפשיים כדי שלא להשתעמם או לסגל לעצמם התנהגויות הרסניות.
 

כלבי שמירה: אילו גזעים הם הטובים ביותר לשמירה על הבית?

 
בכל הנוגע לשמירה ובטחון של בתים, כדאי מאוד להחזיק כלב שמירה אמין שיכול לספק שכבה נוספת של הגנה ושקט נפשי. יחד עם זאת, לא כל סוגי הכלבים לבית מתאימים לצורך כך. לפניכם שלושה גזעים אשר ידועים ביכולות השמירה יוצאות הדופן שלהם:
 

  1. רועים גרמניים:
    רועים גרמניים ידועים באינטליגנציה, בנאמנות ובאינסטינקטים המגנים שלהם. הם משמשים לעתים קרובות את כוחות המשטרה והצבא בשל יכולתם לעבור אימונים למשימות שונות. רועים גרמניים הם חסרי פחד ולא יהססו להגן על משפחתם ועל הטריטוריה שלהם. עם הכשרה נכונה, הם יכולים להפוך לכלבי שמירה מצוינים, ולהתריע בפני בעליהם על איומים פוטנציאליים.

  2. רוטווילרים:
    רוטווילרים הם כלבים חזקים ומרשימים המהווים כלבי שמירה מצוינים. הם מגנים באופן טבעי על משפחותיהם ויכולים להיות טריטוריאליים, מה שהופך אותם לאמצעי הרתעה יעיל מפני פולשים. רוטווילרים הם גם בעלי יכולת אימון גבוהה ובעלי תחושת נאמנות חזקה. עם זאת, חשוב לציין שהם דורשים הכשרה עקבית מגיל צעיר כדי להבטיח שהם יתנהגו היטב ויצייתו.

  3. דוברמן פינצ'רים:
    דוברמן פינצ'רים ידועים בזריזותם, באינטליגנציה ובנאמנות שלהם. יש להם אינסטינקט טבעי להגן על משפחותיהם והם בעלי יכולת אימון גבוהה, מה שהופך אותם למתאימים לבית בו דרושה שמירה ואבטחה. דוברמנים הם ערניים ובעלי נוכחות חזקה, מה שיכול להרתיע פולשים פוטנציאליים. חשוב לציין שנדרשת עבורם שגרה של פעילות גופנית סדירה וגירויים, כדי למנוע שעמום ובעיות התנהגות.

האם כלבים היפואלרגניים הם הפתרון לסובלים מאלרגיות?

אנשים רבים הסובלים מאלרגיות לרוב נמנעים מלהחזיק כלב, זאת בגלל האלרגנים הפוטנציאליים שיכולים לעורר את הסימפטומים שלהם. אולי לא ידעתם, אבל מאמינים שגזעים שהם היפואלרגניים ומייצרים פחות אלרגנים, מה שהופך אותם למתאימים עבור בעלי בתים הסובלים מאלרגיות. תוכלו להיות לידם לאורך זמן מבלי שיופיעו תגובות השכיחות למצבי אלרגיה.

כלבים היפואלרגניים מומלצים הם כאלו שיש להם שיער (במקום פרווה). לכן הם משילים פחות קשקשים, שהם אלרגן נפוץ. בנוסף, לכלבים היפואלרגניים עשוי להיות מרקם פרווה שונה המפחית את כמות האלרגנים המשתחררים לאוויר.

אולם חשוב לציין שאף גזע כלבים אינו היפואלרגני לחלוטין. אלרגיות יכולות להשתנות מאדם לאדם, ומה שעלול לגרום לתגובה אצל אדם אחד עשוי שלא להשפיע על אחר. מומלץ לסובלים מאלרגיה לשהות במחיצת גזע היפואלרגני לזמן מה, לפני קבלת החלטה.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שכלבים היפואלרגניים דורשים טיפוח קבוע כדי לשמור עליהם במצב טוב. צחצוח ורחצה רגילים יכולים לעזור למזער קשקשים ואלרגנים. בנוסף, שמירה על סביבה ביתית נקייה, כולל שאיבת אבק יכולה גם כן לסייע בהפחתת כמות האלרגנים באוויר. כמובן, שאם אתם מתלבטים תמיד תוכלו להיוועץ עם מאלפי כלבים מקצועיים.