אילוף גור להרגלי ניקיון

#43516
אילוף גור להרגלי ניקיון

החלוקה שיצרתם עבור הגור לשהייה כשאינכם בבית ולשהייה בשעות שאתם כן בבית היא חלוקה טובה ומעניקה ייתרון מסויים.
מה שברור שאין אפשרות לכוון וללמד את הגור היכן יעשה צרכיו בגדרה הנאה שיצרתם עבורו באין פיקוח. אין דבר כזה לימוד בשלט רחוק והגור ללא הכוונה מתנהג באופן שהוא יודע ומייצר הרגל.
כדי לעזור לו, כדאי להכניס לגדרה מלונה ללא גג כדי ליצור עבורו מקום שיהפוך ל"מאורה" שלו ובה הוא יהיה נקי בכל מצב. את האוכל שאתם משאירים לו תשאירו בתוך המלונה כדי לעזור לו ליצור אסוציאציה חיובית בה וזה יעזור לו לבחור את המלונה כמקום המנוחה שלו. בכל בוקר כאשר אתם שמים אותו בגדרה, שימו לו את האוכל שלו בפנים ואת המים מחוץ למלונה אך בצמוד אליה, כך גם אם ישפוך את המים, הוא לא ירטיב את פנים המלונה דבר שעלול ליצור תחושה לא נעימה.
בתוך הבית יש לגור מקום ברור שבו הוא ישן ושאר המתחם צריך לכסות בעיתונים באופן מלא. במעקב אחרי התנהגותו הטבעית, תוכלו לראות לאן הוא הולך בפעם הראשונה לעשות צרכיו, לאחר פרק זמן של 10 ימים בערך כאשר אין לגור שום אלטרנטיבה אחרת אלא לעשות בבית רק על עיתונים, אפשר להתחיל להקטין את כיסוי הרצפה באופן הדרגתי.
עלי לציין כי מערכות הסוגרים של הגור בתהליך התפתחות ויכולתו הפיזיולוגית להתאפק נבנית ומסתיימת בסביבות גיל 3-3.5 חודשים. וכיוון שאתם נמצאים מחוץ לבית שעות ארוכות יחסית והגור לא יכול לדלג על תהליך למידת ההתאפקות ממצב של אפס התאפקות להתאפקות של 5-6 או 8 שעות רצוף, כדאי לקבוע תאריך יעד שבו תתחילו את תהליך הלמידה כאשר אתם מנצלים אתנחתאות ביומן כמו חג ארוך שיעניק לכם שבוע שלם ולעתים ביחד עם סופ"ש תהיה לכם הזדמנות נהדרת ליצור התחלה של הרגל נכון.
אם זו הפעם הראשונה שאתם מגדלים כלב, כדאי מאוד להעזר במאלף כלבים איכותי שיעזור לכם ויעניק לכם את הכלים הנכונים לפתור בעיות נוספות כמו נשיכות, כרסומים, נזקים, קפיצות, משיכות בטיולים ועוד ועוד התנהגויות טבעיות לכלבלב הגדל והולך שהופכות לטורדניות עם הזמן.
בהצלחה,
יוסי