פורום אילוף כלבים לרשותכם

עמוד הבית פורומים פורום אילוף כלבים פורום אילוף כלבים לרשותכם

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • תגובות
  • #43476
    פורום אילוף כלבים לרשותכם

    הפורום נועד לאפשר לכם, גולשים וגולשות יקרים, לקבל את כל התשובות בתחום. צוות המומחים שלנו יענה על כל שאלה בצורה מקצועית וישמח לעזור לכם בכל עניין ועניין.

    על מנת שהפורום יתפקד בצורה יעילה ושוטפת, אנחנו מבקשים לנסח את השאלות בצורה ברורה, לשמור על שפה נקייה ולהימנע מהודעות ספאם.

    אם יש לכם שאלות, הצעות או בקשות, נשמח לעמוד לרשותכם

    #43477
    עזרה בחינוך כלב.

    שלום,
    לפני כחודש לקחתי כל לאימוץ. הכלב בן שנה + מעורב משרפיי ולברדור. הכלב קופץ משמחה על כל מי שהוא רואה מילדים ועד זקנים. הוא כלב גדול, חזק ומסיבי. אתמול הפיל זקנה ברחוב שהגיעה למיון. איננו מצליחים להפסיק הרגל זה ועקב כך נאלץ להיות קשור, בבית או לטייל רק עם חגורה. אנחנו גרים במושב עם הרבה אנשים, ילדים וכלבים.
    יחד עם זאת לא נענה לקריאות שלנו. אציין כי הצלחנו לחנכו לשבת כדי להכחיד את הקפיצות. זה מחזיק לזמן קצר ואז הוא שוב קופץ.
    אשמח לשמוע את דעתך.
    תודה,
    סיגל.

    #43478
    כלבה שמפגינה תוקפנות כלפי ילדים מסויימים

    שלום,
    מצטערת מראש על האורך, ניסיתי לתת כמה שיותר פרטים.
    יש לי כלבה מעורבת בכנעני וסלוקי, בת 6, מעוקרת.
    היא אצלנו מגיל שנתיים, לאחר שאומצה מהרחוב.
    מאז ומתמיד הייתה תוקפנית כלפי רוב הכלבים, והייתה באילוף בתנאי פנסיון+מפגשים עם המאלפת בסביבה הבייתית שלנו- שלא עזר.

    לשמחתנו, היא מאוד אוהבת ילדים, אבל זה כבר גובל בהטרדה… היא רודפת אחריהם ומנסה להגיע לפנים וללקק אותם באובססיביות ולא נותנת להם מנוחה. בקרבת האחיינים שלי היא יותר רגועה כי התרגלה אליהם, ומציקה לעיתים רחוקות.

    בראש השנה היינו אצל המשפחה של בעלי, שם היא פגשה לראשונה ילד מסויים, בן 6, מאוד חמוד ורגוע. לא כזה שמתרוצץ, מרעיש ומפחיד. גם כלפיו היא הייתה אובססיבית מאוד, ניסתה ללקק בפנים תוך שהיא נראית מאוד נרגשת ומייללת מאוד. בשלב מסויים ואחרי שניסינו להרחיק אותה פעם אחר פעם הייללות לוו גם בנהמות. שלחנו אותה למקום שלה והיא שכבה שם דרוכה, עד שכשהילד חלף לידה היא קפצה לו על הפנים ונתנה ביס קטן שגרם לדימום. זו הפעם הראשונה שהיא תקפה ילד וחשבנו שמדובר במקרה חד פעמי ושאולי הייתה התגרות מצידו שלא הבחנו בה.

    לפני כשבועיים הגיעו לבית הוריי בני משפחה רבים וביניהם ילדים לחגיגות יום הולדת. הכלבה קיבלה המון תשומת לב ואהבה ועם רוב הנוכחים זה לא היה לה המפגש הראשון.  מהרגע הראשון אחד הילדים "לא בא לה טוב" – ילד כבן 10 שלא התייחס אליה בכלל. היא לא ניגשה אליו באופן יזום, אבל בכל פעם שהוא התקרב היא חשפה שיניים והייתה מאוד דרוכה. הוצאתי אותה החוצה לטיול בתקווה שתתאוורר. בשעה שהיינו בחוץ ניגשו אלינו שתי ילדות שבזמן שהיינו בבית הרעיפו עליה אהבה והיא הייתה נינוחה לידם. כבר כשהיא ראתה אותם מרחוק היא החלה לחשוף שיניים, לנהום ולנבוח בתוקפנות וניסתה לקפוץ לעברם. כאמור, עד 5 דקות לפני כן היא הייתה נהדרת איתם ו"סימנה" רק את אחד הילדים האחרים.
    נאלצתי לסגור אותה בחדר עד לסיום האירוע.  את המקרה תירצנו לעצמנו בכך שהיא הייתה לחוצה מהנוכחות הרבה של האנשים.

    במהלך התקופה הזו, אחי שהגיע מחו"ל התארח בבית עם ילדיו. הם שהו בבית במשך 10 ימים ואנחנו הגענו בשני סופי שבוע. בסופ"ש הראשון הכל היה בסדר-היא הציקה כרגיל עם ליקוקים אך לא יותר מזה. בסופ"ש השני היא התנהגה בצורה דומה ביום שישי, אך בשבת שוב התחילה לשלב בליקוקים יללות, ומדי פעם, תוך כדי שהילד ראה טלויזיה בשקט והיא שכבה במקומה בשקט – הייתה מזנקת לפתע לכיוונו, נובחת נביחה אחת וחוזרת מיד למקום תוך כדי יללות (מבלי שנעיר לה) או שהייתה מלקקת אותו עד שהיינו קוראים לה לעזוב אותו. לקראת סוף הביקור שלנו העניין החמיר והיא התחילה לנהום עליו עד שאת החצי השעה לשהותנו בבית העברתי כשהיא קשורה ברצועה. 
    הפעם כבר לא היו לנו תירוצים, כי זה הפך לסדרתי.
    לכלבה אין חשש מבני אדם. היא רגילה לילדים ומאוד סבלנית כלפיהם. עד לפני כ-3 שנים היא ליקקה בלבד, המקרה הראשון של התוקפנות הופיע בחצי השנה האחרונה.
    האחיין שלי היה אדיש אליה לחלוטין וההתנהות שלה הופיעה גם כשהוא שכב על הכורסא בשקט. לא הייתה שום הפגנת לחץ מצד המבוגרים (הילד והוריו רגילים לבע"ח – שניהם וטרינרים ויש להם בבית 3 כלבים ו-2 חתולים) כך שזה גם לא נובע משפת גוף לחוצה. מה גם שזה לא היה המפגש הראשון שלה עם הילד – התוקפנות הופיעה רק אחרי יומיים במחיצתו ורק בפעם השניה שהם נפגשו בביקור הנוכחי (כאמור-בסופ"ש הראשון שהגענו לבקר היא התנהגה יפה וההתנהגות החלה רק ביום השני של הסופ"ש השני).
    אל התינוקת שזחלה על הרצפה ועשתה הכי הרבה רעש היא לא התייחסה-רק ליקקה לפעמים ולא הפגינה כלפיה תוקפנות.

    העניין מאוד מטריד אותנו. עד עכשיו היינו יחסית רגועים שהתוקפנות מופיעה רק כלפי כלבים ויותר קל לנו לשלוט בזה. אבל כשזה קורה עם ילדים-זו כבר בעיה אחרת, על אחת כמה וכמה כשברצונינו להרחיב את המשפחה בקרוב.

    מה יכולה להיות הסיבה לתוקפנות הפתאומית כלפי ילדים ספציפיים, ללא כל התגרות מצידם? על מה מביע הרצון שלה לליקוק אינסופי והכי חשוב-מה עושים עם זה??

    #43479
    שלום ח ה

    ראשית ממליץ לפנות בדחיפות לאיש מקצוע שגיע אליככם ויתחיל בתהליך מסודר לאבחון הבעיה וטיפולה לפני שיהיה אסון.

    מהתיאור שלך הייתי מסיק שהיא כלבה בעלת אופי חששני,שבעבר לא נחשפה נכון לילדים או עברה טרואמה מילד,הרצון שלה ללקק באובססיה מצביע על לחץ ואי יכולת להכיל את היחס שהיא רוצה,כנראה שהתוקפנות שהיא מראה זה צד אחר של אותו בעיה.

    מה שכן,היא רוצה ביחס רק לא יודעת לקבל אותו בצורה נכונה וזה כבר העבודה שלנו ללמד ולהציע התנהגות חלופית.

    אשמח לעזור ולענות על כל שאלה
    דני פלודה אילוף כלבים 054-7532345
    http://www.pludadog.co.il

    #43480
    תוקפנות
     
    בוקר טוב וחג שמח
     
    את התוקפנות כלפי כלבים אחרים אפשר ליחס אולי להיותה כלבה טריטוריאלית או דומיננטיות .יכולות להיות גם ארבה סיבות אחרות !
    תוקפנות כלפי אנשים / ילדים . גם לה יכולות להיות סיבות רבות .  טריטוריאליות  , תוקפנות משאב ,  חשש איום . ושוב יתכנו סיבות רבות אחרות.
    בכדי לדעת את הסיבה המדויקת שבגינה הכלבה תקפה  נדרש לערוך אבחון .
     
    אשמח לעזור     ביידנקופף אמיר –  אומנות האילוף בשניים –    טל   0507312029
מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך