כלבה שאוהבת אנשים יותר מדי וילדים בכלל לא

עמוד הבית פורומים פורום אילוף כלבים כלבה שאוהבת אנשים יותר מדי וילדים בכלל לא

  • This topic has 4 תגובות, 4 משתתפים, and was last updated לפני 10 שנים, 7 חודשים by יוסי סמואל – האקדמיה הישראלית לכלבנות.
מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • תגובות
  • #43530
    כלבה שאוהבת אנשים יותר מדי וילדים בכלל לא

    שתי בעיות עם אותה כלבה, אבל לדעתי לא קשורות זו לזו.
    הכלבה מעורבת עם סטף, בת 10.
    1. לפני מספר שנים התחילה בעיה של תוקפנות לילדים. מעולם לא נשכה, אך קופצת עליהם, מפילה אותם, לעיתים חובטת בהם עם האף שלה ולעיתים פותחת פה (כמו מסמנת נשיכה) ונסוגה. 
    היא מעולם לא חיה עם ילדים, כך שלא הייתה לנו ממש האפשרות לבדוק זאת. נכנסו ילדים לחייה לפני כשנתיים. לפני כ-6 שנים הייתה תקרית עם ילד שהציק לה והיא עשתה פעולה דומה (סימון כאילו נשיכה על הצוואר) ואז דאגנו להרחיק אותה ממנו, ייתכן שזו צלקת שנשארה מאז כי היא לא הייתה במגע עם ילדים מאז (לא במתכוון).
    2. כשמטיילים איתה היא נוהגת למשוך לכיוון אנשים ברחוב ורק מרחרחת אותם. זה מטריד אנשים ומפחיד אותם אז אנו מנסים למשוך אותה ולהתנגד ולפעמים היא מתעקשת ו"נתקעת" במקום עד שהם עוברים. דבר דומה קורה כשאנששים נכנסים לחניה עם רכב, היא ממתינה שיצאו כדי למשוך לכיוונם. יש אנשים שהיא מתעלמת מקיוממם לחלוטין ויש כאלו שמעניינים אותה יותר.

    רעיונות לשורש הבעיות ודרכי פתרון?

    תודה.
    שני

    #43531
    כלבה שאוהבת אנשים יותר מדי וילדים בכלל לא

    שני שלום רב,
    שתי בעיות עיקריות אני מזהה בפנייתך:
    1. חוסר חשיפה חברתי של הכלבה לילדים ופעוטות בשילוב עם אירוע טראומתי שהשאיר את חותמו על התנהגותה של הכלבה כלפי ילדים. למיטב הבנתי, הכלבה חוששת מילדים ובשילוב עם הזיכרון השלילי שיש לה, לא פלא שכך היא מרגישה. בגיל 10 שנים לא בטוח שניתן יהיה לגרום לה למהפך ביחסה הרגשי כלפי ילדים, אך בהחלט ניתן ללמד אותה להתעלם מילדים ו/או להתרחק במקום ליצור קשר שלילי כפי שתיארת. בין המילים אני מזהה כי הכלבה נחשפה לפני כשנתיים לילדים (אולי בשל הרחבת התא המשפחתי) והייתי שמח להבין, האם התנהגותה כלפי ילדי המשפחה הוא גם חשדני וחששני (כן, התנהגותה נובעת מחשש כמו גם מחוסר חשיפה והיכרות נאותה) או שהיא מקבלת את "גורי האדם" באהבה כחלק אינטגרלי הסובב אותה בחיי היומיום.
    2. לעומת זאת התעקשותה ליצור מגע עם אנשים זרים (גם אם זה מתוך אהבה ושמחה) למרות התנגדותכם מראה על כלבה מאוד מפונקת שלא ממש יודעת גבולות של מותר ואסור.

    למרות גילה המתקדם יחסית, אם בריאותה תקינה, אין מניעה לאלף אותה למשמעת, דבר שיפתור את שתי הבעיות במקביל. מומלץ בחום ליצור קשר עם מאלף כלבים המבין בהתנהגות כלבים ולא רק בפקודות המשמעת.

    בהצלחה,
    יוסי

    #43532
    תודה על התגובה יוסי

    התא המשפחתי שלנו לא התרחב, אלא נולדו ילדים לקרובי משפחה. היא "תקפה" גם אותם ולכן אנחנו נמנעים להביא את הילדים אלינו או להביא את הכלבה לאירועים משפחתיים. זאת אומרת שהיא לא נמצאת בסביבה של ילדים בכלל.

    #43533
    כלבה שלא מחבבת ילדים

    היי שני,

    אני מצרף את הקישור לפורטל תינוק ישראלי. אני במקרה מתמחה כבר כמה שנים בתחום של חיבור כלבים וילדים / תינוקות. 
    קראי את המאמרים באתר, אם יהיו לך עוד שאלות אשמח מאוד לעזור.

    סוציאליזציה לגיל הרך
    http://www.israelibaby.co.il/search_results?search=%D7%9B%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%9D&x=6&y=10

    יום מקסים,

    אורי

    Dog Leader לדאוג לחבר הכי טוב שלך

    #43534
    כלבה שתוקפת ילדים

    בנתון הנוסף מתבטא באופן ברור חוסר החשיפה של הכלבה לילדים בצירוף מפגש טראומתי, כפי שכבר כתבנו קודם לכן.
    ניתן ליצור מצב שבו לפחות ילדי המשפחה יהיו מסוגלים להתקרב לכלבה או לפחות לעבור לידה מבלי לחשוש מתוקפנות וזאת בשלב הראשון.
    אינני יכול להבטיח באופן גורף שאמנם הכלבה תהפוך לPussi-Cat בהינף שרביט של קוסם, וודאי שלא בטרם ראיתי אותה באזור הטריטוריאלי שלה.
    אם תעברו עם הכלבה תוכנית אילוף שתקבע לה גבולות ברורים של מותר ואסור, ממילא בתוך הגבולות הללו נמצאת תוקפנותה כלפי ילדים.
    האם בשל כך היא תהפוך מכלבה תוקפת לכלבה שמשחקת בהתלהבות עם ילדים?… את ניתן לראות בתהליך תוך כדי העבודה כשרואים כיצד היא מקבלת את המסגרת החדשה עבורה, איך היא מגיבה לאילוף ועד איפה ניתן להפוך אותה בזמן סביר.
    אין ספק שעבודה יומיומית לאורך תקופה ארוכה עשויה להביא גם לתוצאה כמפורט לעיל, אבל כאן זה תלוי כבר בסבלנות, בעקביות ובהתמדה שלכם.
    בהצלחה,
    יוסי

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך