גורים אכזריים

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • תגובות
  • #43590
    גורים אכזריים

    יש לנו בבית 3 גורי כלבים שהשארנו אצלנו אחרי המלטה גדולה שהייתה לכלבת הלברדור שלנו. יש נקבה אחת ושני זכרים. לאחרונה הגורים (בני 5 חודשיים) ממש רבים האחד עם השני. חושפים שיניים, נושכים, נובחים. בעלי אומר שזה נומראלי וטיבעי ושאלו משחקי כלבים ולא צריך לאסור עליהם או להפסיק ולהתערב להם באמצע. אותי זה מאוד מלחיץ. האם הוא צודק? זה נורמאלי וטיבעי?

    #43591
    גורים "אכזריים"

    ליאנה שלום רב,

    כפי שנשמע מדברייך הגורים מנהלים משחקי מעמד ביניהם. לכל כלב יש יצרים רבים. יצר אכילה, יצר ציד, יצר להקה וכו'. ביניהם גם יצר מעמד שמביא את הכלב למקום הכי ברור ולאחר מכן למקום הכי גבוה בלהקה. כל אחד מנסה להוכיח את עצמו ולעלות במדרג הלהקה. זכרי שזו תקופה של גיל ההתבגרות והטסטוסטרון שלהם הולך וגובר בתקופה זו. כל אחד מנסה להראות שהוא הזכר השולט. 

    לרוב במקרים כאלה הייתי ממליץ לא להתערב אלא אם כן מדובר בפציעות קשות או שאת רואה כלב חסר אונים שלא מסוגל להגיב למרות שתוקפים אותו שוב ושוב. לרוב נותנים לטבע לעשות את שלו ולא מתערבים באיזון הקיים. אם מחזקים את החלש ומחלישים את החזק הדבר עלול להחמיר כשלא תמצאי באזור. הכלבים ינצלו רגעים אלה ויגיבו בצורה קשה יותר. החזק ינסה להיות חזק עוד יותר והחלש לא יבין היכן את ומדוע את לא מגנה עליו.

    מקווה שעזרתי, כאן לכל שאלה נוספת. בהצלחה

    אורי מגד 
    מאלף כלבים ומומחה בטיפול התנהגותי

    Dog Leader – לדאוג לחבר הכי טוב שלך

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך