בעיות התנהגות – כלב מבוגר

עמוד הבית פורומים פורום אילוף כלבים בעיות התנהגות – כלב מבוגר

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • תגובות
  • #43620
    בעיות התנהגות – כלב מבוגר

    שלום רב,

    יש לנו כלב גדול (אך לא ענק) כבן 12 מסוג לברדור-פוינטר, אשר עבר סירוס בגיל מבוגר יחסית ולכן נשאר דומיננטי. הכלב עבר אילוף, מכיר ומציית לפקודות בסיסיות אם כי לעיתים יש להתעקש איתו.
    לפני כחצי שנה עברנו לבית עם גינת דשא והכלב הסתגל מצוין לשדרוג במרחב המחייה שלו. יש לציין כי הוא אינו נכנס לבית (לא עניין חדש- גם בדירתנו הקודמת היתה לו חצר ובה הוא שהה)- המלונה היא הארמון שלו, החצר היא הממלכה שלו ואנו מניחים לו להסתובב בה חופשי.

    בשבועות האחרונים התפתחה אצלו התנהגות מתריסה- חפירות בגינה. אנו רואים בכך התרסה כיוון שבעת המעבר בעלי ואני היינו הרבה בבית ובילינו איתו הרבה. אולם לאחרונה שנינו עמוסים יותר ולכן הכלב נשאר יותר זמן לבד ולדעתנו הוא מביע את חוסר שביעות הרצון שלו באופן הזה.

    מה שמחזק אצלנו את התפיסה הזאת היא העובדה שלרוב הוא אינו חופר במהלך שעות היום, כשאנו הולכים לעבודה, אלא דווקא לאחר אנו חוזרים הביתה- במקרים בהם אנו שוהים בתוך הבית / יוצאים שוב / בשעות הלילה כאשר אנו פורשים לישון והוא נשאר בחוץ לבד.

    כמובן שאנו משתדלים להעניק לו תשומת לב רבה ככל האפשר, מוציאים אותו לטיול בבוקר ובערב ויושבים איתו בחצר לפחות חצי שעה בכל יום. 

    כחלק מניסיון לטפל בבעיה, ניסינו לקשור אותו בחצר לתקופה של כשבועיים, אך כיומיים לאחר שחזר (בהדרגה) לסטטוס "משוחרר" הוא שב לסורו.
    ניסינו גם לחסום לו את האזור בו הוא החל לחפור (משום מה הוא מתמקד בנקודה מאד ספציפית בגינה), אך בתגובה הוא חפר באזור חדש- בסמוך למחסום שהנחנו.

    אנחנו לא מצליחים לתפוס אותו בשעת מעשה כדי לייצר התנייה שלילית ואנחנו כבר די אובדי עצות.

    נשמח לעזרה..

    רוב תודות מראש!

    #43621
    כלב חופר בגינה

    בר שלום רב,

    ראשית אני שמח ששידרגתם את רמת החיים של כלבכם, כל הכבוד! מגיע לו. 
    בנוגע לחפירות בגינה חשוב מאוד לבצע עם הכלב פעילות, אימון לפחות שלוש פעמים ביום כדי להוציא לו אנרגיה, לעבוד על היררכיה להקתית ולעייף אותו לא רק פיסית אלא גם מנטאלית. שלושה טיולים, הליכה מהירה, ריצה קלה, פקודות משמעת רבע שעה פעמיים ביום. כל אלה דוגמאות שיוכלו לעזור להפגת המתח, הוצאת אנרגיה וחיים בריאים יותר פיסית ומנטאלית.

    בנוגע לחפירות בגינה, ישנם הרבה דרכים לפתרון. הכי קל והכי רך שיש הוא הפתרון הבא: אספי את הצואה שלו מהרחוב לאחר שעושה את צרכיו. הניחי אותה במקומות בהם הוא חופר באופן קבוע אחת ליומיים. עדכני אותי בעוד שבוע האם יש שיפור. במידה ולא, נעלה דרגה אחת למעלה. 
     
    תוכל לקרוא עוד על כלבים וגינה בדף שלי:

    Dog Leader – אילוף כלבים

    בהצלחה.

    אורי מגד 
    מאלף כלבים ומומחה בטיפול התנהגותי
    Dog Leader – לדאוג לחבר הכי טוב שלך

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך