שאלת אילוף על קאנה קורסו

עמוד הבית פורומים פורום אילוף כלבים שאלת אילוף על קאנה קורסו

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • תגובות
  • #44109
    שאלת אילוף על קאנה קורסו

    הי
    יש לנו כלבת קאנה קורסו מקסימה בת שנה, הכי ידודותית וחברותית גם לכלבים וגם לאנשים.
    בזמן האחרון שהיא רואה כלב מתקרב מתחילה לרוץ אליו וגוררת אותי אחריה  (אין לי שום סיכוי לעצור אותה היא הרבה יותר חזקה ממני)
    ברגע שמגיעה לכלב היא כולה מאושרת ומתחילה לשחק ממש יפה, הדבר היחיד שמתריד אותי שאני נגררת ויכולה רק לרוץ אחריה וזה לא ממש נעים ליף ואנשים שרואים אותה רצה אליהם ממש מפחדים (למרות שאין שום סיבה)
    היא עברה אילוף שהייתה גורה וחץ מי זה היא מקשיבה לנו ממש, אבל שהיא רואה כלב היא כל כך רוצה לשחק שכבר אין עם מי לדבר.
    שהיא משוחחרת בגינת הכלבים מצד שני היא ממש זהירה ומתקרבת בהדרגה לכלבים.
    איך מלמדים אותה לא לרוץ ולגרור אותי?
    תודה

    #44110
    היי לי

    בשלב הראשון, במידה והיא לא רתומה ברתמה תעברו לרתמה אשר מחלקת את העומס מקצה הרצועה , ומקלה על כל הצדדים. כמובן שזהו אינו פתרון קסם ובד בבד יש לעבוד באופן צמוד עם מאלף על הליכה נכונה, איפוק למול גירויים, ואפילו שפת גוף למול כלבים אחרים.
    אם היא מקשיבה לכם יש כבר בסיס טוב, תנסו להשתמש בשפה שכבר יש ביניכם כדי להתנהל גם בסביבות רגועות יותר, ובשלב מאוחר יותר מול הגירויים.
    דבר שני, כאשר ישנה התנהגות לא נעימה (למשל ;משיכה חזקה מצדה), התקרבות ל"יעד" ההתנהגות (הכלב חבר שלפתע ראתה)  מהווה בעצם חיזוק, ונותנת תוקף להתנהגות כזו גם בעתיד. לכן במצב שכזה ניתן ואף רצוי לעצור, לעמוד ולתפוס הרצועה בצמוד לבטן עם שתי ידיים. כך בעצם נמנעת הצלחה של הפעלת התנהגות המשיכה, וקבלת תוצאת המשחק עם החבר. כמו כן ובאותה נשימה חשוב לחזק קשר עין, ניתן להאכיל בבית בתמורה לקשר עין, או סת כתרגול כיפי עם חטיפים:

    תתחילי לצעוד ברחבי הבית, וברגע שהיא מציעה מבט חטוף ואו אפילו קשר עין כמובן, תני לה חטיף כפרס. בשלב מאוחר יותר כשהיא כבר מבינה את המשחק, עשי שהחטיפים יהיו בקרבת מקום, אך לא בידייך (אפשר פאוץ', אפשר קערה על מדף וכו..). חזרי על הרוטינה הזו אפילו כמתן חלק מהארוחה( תוכלי לתת כך גרגר גרגר), וזכרי שככל שתתרגלו, כך הכלבה תטה להעדיף קשר עין בסיטואציות מסויימות,ובאותה נשימה זכרי שזהו תהליך למידה, וככזה , דורש סבלנות והתמדה!

    שיהיה המון בהצלחה!! 
    ואשמח לעזור בכל שאלה נוספת.
    בברכה,

    ניסאל קרני מדינה 050-7427424

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך